Alfred Minnaar

Rafael Fernández Caballero - Ambassador ISOTTA

Photography is my life.  Through my work, I endeavour to capture scarcity and beauty in unique and original ways.   


It’s been a magical journey, with my diverse experience providing the perfect platform to get the best out of my subject matter.  


I love to document both the human and the animal worlds. Their majesty and their darkness.  Marine photography is where my story began. I was captivated by life's fragility and beauty.  And the desire to photograph these core elements still burns strong within me.


In a world where we stand to lose so much, I look to keep memories alive. Humanity, cultures, wildlife, habitats and the rareness that runs through them.  This is my passion. 


My intention is to explore unique perspectives in an effort to showcase beauty and evoke emotion. My hope is this serves to encourage humanity to preserve what we have left.

Alfred Minnaar, 39 anni è un artista pluripremiato nato e cresciuto in Sud Africa, in una piccola città nel polveroso deserto del Kalahari.

Ha iniziato come viaggiatore e fotografo hobbista, esplorando per un decennio il mondo naturale e trovando infine la sua strada verso l'isola paradisiaca dell'Indonesia, che è stata la sua casa negli ultimi 8 anni.

L'Indonesia è stata il luogo in cui è esplosa la sua passione per la fotografia, che ha trasformato da hobby a una carriera a tempo pieno fotografando la fauna selvatica e le persone, combinando le sue passioni per i viaggi, la cultura e la fotografia.

Ora è un fotografo professionista, specializzato nella fotografia di ritratti, paesaggi, viaggi e foto subacquee con un amore speciale per il mondo della fotografia d'arte.

Segui Alfred!